Get Adobe Flash player

Lepsza szkoła MDK Otwock Zgromadzenie sióstr Elżbietanek

OTOP CaritasNieśmy radość Euroweek

Wymiana młodzieży

Pedagog i psycholog szkolny

Psycholog i Pedagog

 

Godziny pracy psychologa szkolnego           Godziny pracy pedagoga szkolnego

mgr. I.Parol Szulc                     mgr. O. Kalicki                           mgr. Monika Podniesińska

pn. 10.00 - 15.30                                             8.00 - 13.00

wt. --------------                                              10.00 - 14.00                                                 wt. 11.30 - 15.30

śr. ---------------                                              10.00 - 14.00                                                 śr, 10.45 - 11.30, 15.00 - 16.15

czw. ------------                                                9.00 - 14.00                                                  czw. 10.35 - 14.34

pt.  8.00 - 13.30                                             11.20 - 15.20

 

 

 

Metoda One Brain - Three in One Conception

/ Trzy w Jednym/ 

Jedność Ciała, Ducha i Umysłu

Twórcami tej metody było dwóch amerykańskich badaczy Daniel Whiteside i Gordon Stockes. Metoda została opracowana w latach 80 w USA. Umożliwia pozbycie się stresów, lęków. Pomaga osobom w niwelowaniu negatywnego stresu emocjonalnego, który powoduje dysleksję oraz różnorodne problemy w uczeniu się.

Pracując tą metodą, pracujemy z ciałem fizycznym człowieka, zadajemy ciału proste pytania i otrzymujemy proste odpowiedzi „TAK” lub „NIE”. Testujemy mięśnie- wykorzystując reakcję muskulatury na stres, otrzymujemy interesujące nas odpowiedzi ciała. Ustalamy z ciałem jaki jest rzeczywisty problem i czy można go teraz odblokować. Po czym wykonujemy testy wstępne. Pytamy ciało o pozwolenie na pracę i wykonujemy odblokowanie. Polega ono na tym, że na „Barometrze Zachowań” ustalamy rodzaj emocji, jakie towarzyszą człowiekowi w związku z tym problemem, robimy regresję wiekową - tzn. cofamy ciało fizyczne / testem mięśniowym / do wieku powstania pierwotnej przyczyny, a ponieważ ciało fizyczne nie ma czasu, tzn. nie ma przeszłości, wszystko dzieje się teraz, więc znalezienie wieku przyczyny jest proste. W wieku przyczyny robimy uchwyt czołowo-potyliczny, osoba oddycha i mówi, co się wtedy wydarzyło, a jeśli nie pamięta i nic się takiego nie dzieje, ciało wie o co chodzi. Po kilku minutach osoba ma za zadanie wyobrazić sobie ponownie tę sytuację, tylko w taki sposób, w jaki on by chciał, żeby się wydarzyło. Jeżeli jest potrzeba, wykonujemy różne korekcje i wracamy do teraźniejszości zakodowując w pamięci ciała pozytywną emocję z „Barometru Zachowań”.

Metoda ta jest zatwierdzona przez Ministerstwo Edukacji na Węgrzech, USA, Kanadzie, Niemczech, Szwajcarii.

W Gimnazjum Nr 3 im. Tomasza Morusa w Otwocku, metodą tą od kilku lat pracuje pedagog szkolny mgr Alicja Jęczmieniowska.

Zajęcia te odbywają się za przyzwoleniem Dyrektora Szkoły i Rodziców.